Cape Verdean Association of Brockton

The Immigrant Assistance Center of Greater Brockton, Inc

History/História:Mission/Missão

What is the Cape Verdean Association of Brockton, Inc.?

The Cape Verdean Association of Brockton, Inc. (established in 1977) is a 501 (c)(3) non-profit community based organization, whose mission is to provide education, health, civic, social and human services to the Cape Verdeans and other people residing in the greater Brockton area.  First known as the Cape Verdean-American Association, Inc. the name was changed in 1991 to Associação Caboverdiana de Brockton, Inc. due to a merge with New Cape Verdean Alliance founded in 1989.  The purpose of this union was to better serve the community.  Our primary purpose is to serve the members of the Cape Verdean and other communities living in the greater Brockton areas, with special emphasis on the needs of the youth and the elderly.  We endeavor to provide quality social services, defend their rights and interests while trying to restore the level of dignity, honesty and pride which are identified elements of the Cape Verdean and Immigrant name throughout the world.

O que é Associação Caboverdiana de Brockton, Inc.?

A Associação Caboverdiana de Brockton é uma organização comunitária, com fins não lucrativa que nasceu em 1977 sob nome de Cape-Verdean-American Association, Inc.  Para melhor servir a comunidade, em 1991 houve a mudança do nome por motivo de uma unificação com a Nova Aliança Caboverdiana, Inc.. Esta Associação unificada tem como a meta principal de assistir, promover, e servir os membros de comunidade Caboverdiana e outros povos de Brockton e arredores incluindo crianças e idosos, proporcionando-lhes serviços de qualidade, defendendo os seus direitos e interesses na tentativa de assim ajudar a restaurar o alto nivel de dignidade, honestidade e orgulho que têm sido, elementos identificadores do nome dos Caboverdianos e outros Emigrantes nos quatro cantos do mundo.